zondag 6 juni 2010

Lamsworstjes met balsamico azijn


Basilicum is een geweldig kruid. Ik heb tegenwoordig vaak een plantje op de tafel staan, want de geur geeft me een opkikker. Wanneer ik hard aan het studeren ben en ik ruik de basilicum, dan krijg ik meteen energie.

Lamsworstjes met balsamico azijn. Toen ik het las, leek het me maar niks, maar het is echt heel lekker.

Wat hebben we nodig:

ongeveer 6 lamsworstjes
1 rode ui
ongeveer 10 cherry tomaatjes
3 teentjes knoflook
balsamico azijn
verse basilicum

Snijd de ui in dunne halve ringen en doe ze in een ruime platte ovenschaal. Leg hier de lamsworstjes bij. Verwarm de oven voor op 200 graden en doe de schaal er ongeveer 10 minuten in.
Snijd de knoflook in dunne plakjes. Snijd de cherry tomaatjes doormidden en knip een handvol basilicum blaadjes van de stelen.
Als de 10 minuten om zijn, haal dan de schaal uit de oven en verdeel de cherrytomaatjes en de knoflook over de schotel. Giet een scheut balsamico azijn over de ingrediƫnten. Doe de ovenschaal nog 10 minuten in de oven. Doe pas voor het serveren de basilicum blaadjes eroverheen, anders wordt het verlepte sla.

Serveren met pasta met pesto of met brood.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten