maandag 28 juni 2010

maaltijd salade met makreel


Ik heb in mijn blog al weleens vaker verteld over mijn liefde voor makreel. Het is een smakelijke vis met veel goede vetten en het is een goede vervanging voor vissen als paling.
Meestal neem ik een hele gerookte MSC makreel en maak ik hem zelf schoon.

Wat hebben we nodig:

Voor de basis salade.

1 makreel
250 gram kruidige sla (mix of rucola, eikenblad, jonge blad sla)
1 appel
3 aardappels (vastkokend) of 10 krieltjes
1/2 komkommer
1 ui
2 eetlepels mayonaise
water

Kook de aardappels. Maak de makreel schoon en maak het vlees los met een vork.

Was de sla en doe deze in een bak. Doe de makreel erbij.
Snijd de appel en de komkommer in kleine stukjes. Kook de aardappels beetgaar en snijd ze in blokjes. Snijd de ui in halve ringen.
Doe dan de groente in de bak bij de sla en de makreel.
Doe 2 eetlepels in een bakje en doe hier dezelfde hoeveelheid water bij. Klop even los en doe bij het mengsel.

Nog even omscheppen en dan is het klaar.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten