woensdag 17 november 2010

Eigenwijze Bobotie

Bobotie is een heerlijk gerecht uit Zuid Afrika. Het valt bij mij onder de "ik weet echt niet wat ik vanavond moet koken, dus we doen maar makkelijk"Knorr wereld gerechten, wat niet helemaal kies is. Op mijn blog praat ik tenslotte over goed, lekker en vooral vers eten. Niet uit een pakje...
Maar soms neemt de gemakzucht de overhand.

Maar vandaag was anders. Ik dacht, wat Knorr kan, dat kan ik ook en misschien nog wel beter.
Dus ik ben aan de slag gegaan met dit recept, want het is wel heel erg lekker. Door de appeltjes vinden mijn kinderen het ook erg lekker.

Het resultaat was een afgeslankte variant van het gerecht, heel lekker, maar niet geheel volgens alle recepten die ik op internet tegenkom voor Bobotie, vandaar de Eigenwijze Bobotie.

Wat hebben we nodig?

450 gram rundergehakt
350 gram sperziebonen
2 uien in halve ringen
2 zure appels in kleine blokjes
1 bekertje crème fraîche
3 eetlepels roti massala poeder
2 eetlepels garam massala
nootmuskaat, peper, zout
1 teentje knoflook

Bak het gehakt rul en voeg de in halve ringen gesneden uien toe. Voeg een klein beetje nootmuskaat aan het gehakt toe.
Kook de boontjes in ruim water beetgaar.

Voeg de roti massala, de garam massala poeder, en het teentje knoflook toe aan het gehakt en roer het goed door. Beetje zout en peper naar smaak erbij.
Voeg het bekertje crème fraîche toe en de boontjes. Goed door roeren. Nu kunnen de appels erbij. Nog even een paar minuutjes laten pruttelen en klaar.

Lekker met zilvervliesrijst of gebakken aardappels.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten