zondag 8 mei 2011

Hello Kitty Taart

Is het geen plaatje?
Ik ben er stiekem ook wel een beetje trots op. Hij is niet perfect gelukt, maar hij is wel te gek en de dame voor wie ik de taart gebakken heb, vond hem heel mooi.

Na het succes van de prinsessen taart voor de oudste, kon ik het niet maken om voor de jongste geen taart te bakken.

Normaal ben ik geen voorstander van het gebruiken van pakjes en zakjes, maar voor deze taart heb ik een gedeelte van een pak prinsessen taart gebruikt van de Albert Heijn. De vorige taart was met glazuur gemaakt, maar dat vond ik echt minder mooi. Deze is gemaakt met fondant en Wilton Icing tubes. Ik haal mijn taart spullen bij Pipoos, daar hebben ze fondant in verschillende kleuren en allerlei hulpmiddelen voor een geslaagde taart (en cupcakes) voor de doe het zelver.

http://www.pipoos.nl/

Wat hebben we nodig?

1 pak prinsessen taart mix van de albert heijn (maar een aparte cakemix en room is ook prima)
Fondant voor over de taart en eventueel voor de versiering
klein bekertje slagroom
slagroom versteviger
eventueel aardbeienjam als extra laag

Bak de cake in een taartvorm (20 of 24 cm). Creƫer een ruime werkplek waar je goed de fondant kunt uitrollen, bijvoorbeeld een eettafel. Strooi op je werkblad een klein beetje poedersuiker. Haal de fondant uit de verpakking, kneed het eerst even alvorens de fondant heel dun uit te rollen met een deegroller of bijvoorbeeld een lege fles.

Maak vast de room volgens de verpakking en laat deze opstijven in de koelkast.

Wanneer de cake klaar is, kun je hem storten. Leg hem op een ondergrond zodat je makkelijk bij de hele taart kan, behalve de onderkant (tenzij je die ook wil bekleden, maar dat is niet nodig omdat de taart daarop staat).
Snijd de cake horizontaal doormidden, of als je een laag met room en een laag met jam wilt hebben in 3 stukken.
Besmeer de onderste helft met room en plaats de bovenste helft er weer bovenop.

Klop de slagroom stijf en doe er slagroom versteviger in. Bestrijk de hele taart met een zeer dunne laag slagroom, dit is om de fondant vast te kunnen plakken op de taart.

Leg de uitgerolde fondant over de taart en strijk de bovenkant glad. Strijk hierna de zijkanten glad en snijd de overtollige fondant af.

Versier de taart naar wens.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten