vrijdag 25 november 2011

Bloemkoolsalade

Toen ik op rantsoen was en het bio HCG dieet volgde (waar ik overigens erg tevreden over ben) mocht ik geen rijst, brood, pasta, vet, alcohol en zo nog wat. Eigenlijk mocht ik groente, fruit en vlees of vis met aanvullingen hier en daar. Nou ben ik gek op groente en fruit, het was voor mij dus niet een heel erg dieet.

In deze tijd merkte ik dat je bloemkool heel goed kan gebruiken als koolhydraat vervanger. Het is ideaal als vervanging van rijst of couscous.

Deze salade is makkelijk en lekker als licht lunch gerecht of bij het hoofdgerecht.

Wat hebben we nodig?
1 klein bloemkooltje, in roosjes
2 tomaten, in kleine stukjes.
halve komkommer, in kleine stukjes.
1 kleine ui, gesnipperd
kerrie poeder
zout, peper

Kook de bloemkool beetgaar. Giet af en maak de roosjes fijn tot kruimels met bijvoorbeeld een stamper of vork. Doe ongeveer een eetlepel kerrie bij de bloemkool.

Doe de bloemkool in een slabak en voeg tomaten, komkommer en ui toe. Beetje zout en peper erbij.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten