dinsdag 1 november 2011

"DIY" (do it yourself)Taco fest

Eten met je handen is het lekkerste wat er is. Lekker je eigen maaltijd klaarmaken door zelf te bepalen waar je op dat moment zin in hebt. Heb je zin in een vega taco, of meer zin in een wrap met gehakt. Alles kan. Ik doe altijd taco shells, wraps en taco subs (duikboten) bij de maaltijd, zodat je kan kiezen.

Ik weet dat de kinderen vaak al vol zitten voordat we gaan eten. Heel tactisch zet ik de bakjes met komkommer, tomaat, mais, sla, kaas, paprika alvast op de tafel, zodat de kinderen alvast kunnen snoepen. Ik zeg er natuurlijk wel bij dat ze op ons moeten wachten, maar ik weet ook dat ze dat niet doen.
Het geeft niets. Ik ben allang blij dat ze goed eten.

Het kost even wat snijwerk, maar dan heb je ook een lekkere maaltijd. En de volgende dag...doe je alles in een pan (behalve de komkommer en de ijsbergsla) en noem je het een chili con carne.

Wat heb je nodig voor 4 personen?

500 gram mager runder gehakt
paprika poeder
peper
nootmuskaat
1 teentje knoflook

fijngesneden:
1 komkommer
6 tomaten
halve krop ijsbergsla
1 ui
1 rode paprika
1 klein blikje mais
1 klein blikje kidney bonen

1 bakje sour creme

voor de guacamole:
2 avocado's
1 bakje sour creme
2 teentjes knoflook
sap van een halve citroen
peper, zout

200 gram geraspte oude kaas
eventueel ketchup voor erbij
eventueel een potje met galapeno pepers voor de pittige bite.

Bak het gehakt rul zonder braadproduct. Voeg de kruiden toe.

Snijd alle groente en doe ze op een bord of in bakjes en zet op tafel.

Schil de avocado's. Doe het vruchtvlees in een bakje en prak fijn met een vork. Voeg de sour creme, teentjes knoflook, citroensap, peper en zout toe. Flink doorroeren met een vork en zet op tafel.

Verwarm de oven voor op 180 graden en bak de taco shells af volgens de verpakking. De wraps kunnen zo'n 30 seconden in de magnetron.

Zet alles op tafel. Pak een shell of een wrap en beleg hem naar believen.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten