woensdag 11 januari 2012

2012 het jaar van het Doen


Mijn fortune cookie app vertelde mij deze week: "The secret of getting ahead is to get started" en dat zit wel een beetje in mijn hoofd. Het klopt als een bus en is een waarheid als een koe. Gekke uitdrukkingen eigenlijk. Maar het is net als de afwas; je ziet er tegenop, maar als je er maar mee begint is het zo gedaan.

Briljante ideeën heb ik genoeg, maar ze tot uitvoer brengen daar ben ik nog niet heel sterk in, maar volgens mij is dat iets dat je best kunt leren. Het heeft een beetje lef nodig, een flinke dosis energie, doorzettingsvermogen en positieve stimulering van de omgeving. Doseren is misschien ook wel een woord dat in het rijtje hoort, want je kunt niet alles tegelijk doen, je moet wel goed afwegen wat je eerst wil gaan doen.

2012 wordt het jaar van het doen. Tijd om dingen in gang te zetten. Vorig jaar ben ik hier al mee begonnen: Ik ben mijn eigen bedrijf begonnen en ik vind zelf dat dit best aardig gaat. Ik krijg goede en leuke reacties van mensen die mijn producten kopen.

De eerste stappen zijn al gezet en de eerste contacten zijn al gelegd. Zo wil ik in 2012 meer workshops gaan geven over voeding en over taal. Ik wil meer gaan bloggen en ik wil meer gaan schrijven. Mijn Ierse kookboek schiet mooi op en mijn intentie is om het voor maart af te hebben en naar een uitgever te sturen.

Maar eerst is het tijd voor reflectie. Januari neem ik de tijd om dingen op een rijtje te zetten en een plan de campagne te maken wat 2012 mij kan bieden.

Ik hoop dat jullie in 2012 weer net zoveel plezier beleven aan mijn blog en activiteiten.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten