zondag 13 mei 2012

vrieskast met diepgang deel II

Week 1 van mijn uitdaging is nu afgerond. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door mezelf, maar is de kast en de diepvries nou een stuk leger? Ik heb niet echt het idee dat er veel "opgeruimd" is.
Ik ben wel een stuk creatiever geworden met eten maken en ik heb wel het gevoel dat ik me aan mijn eigen regels heb gehouden. Het meest lastig vond ik de weekend boodschappen doen. Wat mag ik wel kopen, wat hebben we nog en ik kan natuurlijk niet de hele kast weer vol maken met nieuwe potjes en blikjes. Dus ik wel meer geld uitgegeven aan verse groente, maar dat is op zich niet erg.

Dag nummer 1 en 2 hebben we een overheerlijke pasta saus gegeten met courgette, aubergine, tomaten saus, mais en kleine stukjes lamskotelet. Deze was heerlijk met spaghetti.

Dag nummer 3 hebben we de meatloaf gegeten die hierboven staat op de foto met chips van pita broodjes met zelfgemaakte yoghurt knoflook saus en een salade van veldsla, blauwe kaas, peer, komkommer en een beetje balsamico azijn.
Op dag 4 hebben we de sla vervangen door snijbonen en de pita chips door opgebakken aardappels met spekjes en ui.

Op dag nummer 5 hebben we Oosterse gehaktballetjes met sugarsnaps, baby mais en black bean sauce met noodles gegeten.

Dag nummer 6 en 7 hebben we Hongaarse paprika kip van biologische kippenpoten gegeten met rijst en snijbonen.

Dag nummer 8 eten de kinderen de laatste Hongaarse paprika kip op en eten papa en mama asperges met ham en een prakje van ei, peterselie en roomboter.

Al met al dus een goede week wat maaltijden betreft. Hiernaast hebben we boterhammen gegeten met makreelfilet uit blik en heb ik als lunch veel afbak broodjes gegeten.

We gaan nog even door denk ik deze week. Mij bevalt het wel.

Zeer snel weer een recept, maar voor nu....

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten