zaterdag 30 juni 2012

Just Spaghetti

Pasta is een ontzettend veelzijdig gerecht en zo simpel om te maken. Het is gelukkig iets dat mijn kinderen graag willen eten.


Wat hebben we nodig voor 4 personen?

300 tot 400 gram spaghetti. Zelf vind ik de verse van de AH iets lekkerder dan de standaard. Op de foto heb ik wel volkoren pasta gebruikt.
1 ruime stronk broccoli, in kleine roosjes en even voorgekookt
1 ui, in halve ringen
1 teentje knoflook
cherry tomaatjes, stuk of 20 in kwarten. Ik heb hiervoor wilde biologische tomaatjes gebruikt omdat die in verschillende kleuren zijn.
1 prei in kleine ringetjes
1 bosje verse basilicum, fijngehakt of gescheurd
3 el pesto (zelfgemaakt is natuurlijk het lekkerst
geraspte of geschaafde Parmezaanse kaas
olijfolie

Kook de spaghetti zoals je dat altijd doet of volg de aanwijzingen op de verpakking. Zelf doe ik een klein scheutje olijfolie in het kookwater of een bouillon blokje. Je kunt de broccoli roosjes even blancheren in het kookwater voordat de spaghetti erin gaat.

Verwarm een hapjespan of ruime koekenpan en doe hier een scheutje olijfolie in. Fruit de prei en de ui samen met de knoflook totdat het lekker begint te geuren in de pan en de ui een beetje glazig begint te worden. Voeg nu de tomaatjes en de broccoli toe en roerbak op medium hoog vuur.

Ondertussen is de spaghetti klaar. Giet deze af en doe weer terug in de pan. Voeg de pesto toe en de basilicum en meng alles door elkaar.

Voeg de spaghetti aan het groente mengsel toe, zet het vuur uit en meng alles even door elkaar.

Serveer met de Parmezaanse kaas.

Enjoy!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten