donderdag 2 augustus 2012

Treasure Island

Alles hebben we meegemaakt; Storm, zon, hitte, regen, wind, maar oh wat was het een heerlijke vakantie.

Toen we eenmaal de tent hadden opgezet in de regen en we rustig binnen probeerden op te drogen bedacht ik al wat ik allemaal wilde doen deze vakantie. Natuurlijk naar de slager voor het heerlijke lamsvlees, Texelse Skuumkoppe op de terrasjes, kaas van Wezenspyk, tosti's en thee bij de Bonte Belevenis, aardbeien en ander lekkers van de zelf pluktuin, vissoep en andere op het eiland gevangen vissen. Lekker loungen bij ons terras vlakbij paal 19.5. Nee, het beloofde geen vakantie te worden waarin ik op dieet zou zijn.

Dit jaar had ik een kooktoestel meegenomen en had ik het voornemen om veel zelf te gaan koken. Bij mijn favoriete boekhandel had ik een boek gevonden over outdoor cooking en daar raakte ik door geïnspireerd. Nou moest ik volgens het boek een extra aanhangwagen meenemen om alle basis ingrediënten mee te nemen, maar het idee was leuk.

Dit was de derde keer dat we op Texel waren en ik vind het nog steeds een geweldig eiland. Volgens mij heb ik mijn kinderen een beetje aangestoken, want de dag dat we thuis kwamen was de jongste heel erg verdrietig. Ze wilde nog 9 miljoen nachtjes op Texel slapen en wilde eigenlijk niet naar huis. Het deed me deugd dat ze het zo naar haar zin had gehad, maar ik was wel verdrietig dat zij verdrietig was.

Ik heb gemerkt dat ik koken op de camping een leuke uitdaging vind. Vorig jaar had ik maar 1 gaspit en toen vond ik het wel afzien. Dat ik de tweepitter vond bij de kringloop was een uitkomst. Ik heb jambalaya (zie blog voor recept) gemaakt met waddenzee garnalen. We hebben ook heerlijk lamsvlees op de bbq gehad, maar ook pasta salades met tonijn. Wat ook heel makkelijk te maken is op de camping is een boeren omelet. Lekker met spinazie, doperwten en geitenkaas van kaasboerderij Wezenspyk.
 
Al met al heb ik eigenlijk wel alle dingen kunnen doen die ik wilde en alle dingen geproefd die ik wilde proeven. Wat is het toch een mooi eiland, Texel. Ik kom graag nog veel en veel vaker terug, maar heb nu veel inspiratie opgedaan om zelf weer aan de slag te gaan.

Ik kan nu nog genieten van een jong schapenkaasje, brandnetel kaasje, zeep van de Noorderkroon en een aantal blikken met lams specialiteiten van slagerij Moerman. Allemaal aanraders wanneer je op het eiland bent.

Snel weer een recept.

Enjoy!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten