zondag 7 oktober 2012

Pumpkin Pie

Ik hou van Halloween! Van mij mogen alle andere feestdagen vervangen worden voor Halloween. Het lijkt ook steeds erger te worden. Ieder jaar begint het eerder te kriebelen en begin ik met bakken, inkopen van kilo's nep spinnen, lampionnen, pompoenen, enz. Als het kan ga ik zelfs even rond die tijd naar Ierland om daar inkopen te doen en inspiratie op te doen, want er is nog zoveel leuks te bedenken.

Taarten bakken, dat gaat even niet. Tenzij het kleine taartjes zijn, want mijn oven wordt niet warm genoeg voor een grote taart, tenzij ik hem twee uur in de oven laat staan, maar dan is de bovenkant zwart. Nu heb ik gelukkig ook een cupcake maker die heerlijke kleine traktaties maakt en die kun je dan weer leuk versieren zoals hierboven. Je kunt ze natuurlijk ook in een muffin plaat in de oven doen.

Voor een feestje is het ontzettend leuk om ze op te stapelen en vast te plakken met rode jam. Zo lijkt het net alsof je een berg met poppetjes hebt. Meestal kit ik de gaten dicht met slagroom.
Je kunt de kleintjes natuurlijk ook op een grote taart plakken. Of ze gewoon zo serveren bij de thee.

Wat hebben we nodig voor het beslag van 1 grote taart?

4 eieren
250 gram licht bruine basterd suiker
200 ml zonnebloemolie
250 gram zelfrijzend bakmeel
half zakje baking powder
300 gram pompoen, geraspt of fijngemalen in de keukenmachine
2 bananen, fijngeprakt of fijngemalen in de keukenmachine
theelepel kaneel
theelepel piment
theelepel kruidnagel

Doe alle ingrediĆ«nten in een kom en mix goed door.

Vet een muffin tray in en doe het mengsel erin. Of vet een ovenschaal of springvorm in met boter of olie.
Of zet de muffin maker aan en vet deze vormpjes in.

De grote taart moet 50 min op 170 graden.
De kleine muffins mogen 25-30 minuten op 170 graden.

De taart blijft van binnen nog iets nat vanwege de banaan, maar de taart blijft wel stevig.

Enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten