woensdag 10 juli 2013

Into the great outdoors #1


Nog maar een paar weekjes en dan........gaan we weer kamperen!!
Ik heb er nu al zin in. Ik kan niet wachten tot we weer heerlijk op Texel in de tent heerlijk twee weken kunnen bijkomen.
Om nu al in de sfeer te komen beginnen we gewoon nu al met handige recepten voor op de camping.

Wanneer we gaan kamperen kook ik het liefst zelf. Heerlijk op een fornuis bij de tent in de open lucht. Het hoeft geen haute cuisine te zijn, maar gewone heerlijke recepten die makkelijk te bereiden zijn en die je op je gemak kunt bereiden terwijl je uitkijkt over de rest van de camping. Vorig jaar kookte ik op gas, maar dit jaar hebben we een benzine brander gekocht en dat gaat veel sneller. Weer een stukje vooruitgang en ik ben er zo blij mee.

Koken op de camping is helemaal niet ingewikkeld en je kunt thuis al een aantal dingen inpakken waardoor je altijd iets op tafel kunt zetten, zonder dat je een mega koelbox nodig hebt voor alle verse producten.

Ik neem meestal het volgende al mee (voor meerdere weken kamperen):

blikken met gepelde tomaten (zowel voor pasta gerechten als curry's)
pakjes met gezeefde tomaten
chorizo worst of salami
blikjes met mais
blik met knakworstjes
klein zakje bloem
blik kokosmelk
blik kidneybonen
pasta (spaghetti en bijvoorbeeld vlinders)
rijst
tortilla's en nacho's
olijfolie
ghost chili salsa (Taragh food company)


kruiden:
peper en zout
klein potje garam massala (voor curry's)
klein potje kerrie massala (voor nasi achtige gerechten en jambalaya)
pot met tuinkruiden bouillon
pot met rundvlees jus
knoflook teentjes
stuk gember
wat Italiaanse kruiden (tijm, rozemarijn, oregano, basilicum)
nootmuskaat
kaneel

Ik probeer zoveel mogelijk eenpansgerechten te verzinnen aangevuld met rijst of tortilla's. Ook oud brood is prima te gebruiken wanneer je een grote omelet wil maken of je kunt het verkruimelen of even om en om in de pan voor een tosti of toast bij je gebakken eitje.

Lekker is ook om tortilla's te vullen met kaas en bijvoorbeeld spek en tomaat. Dubbel klappen. Even om en om in de pan en dan lekker als ontbijt of snelle warme lunch tip.

Binnenkort meer recepten.

Enjoy!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten